Apple uśmierca iPoda Touch, EA kończy z serią FIFA, Netflix rozważa szybsze wprowadzenie reklam.
Tech-pigułka #49💊(11.05.2022)
Dzień dobry!
News:
Po 20 latach Apple ogłosiło, iż zaprzestaje produkcji iPoda Touch. Firma będzie kontynuowała sprzedaż urządzenia, do wyczerpania zapasów. Ostatnim z odtwarzaczy z serii Touch był model 7, który został zaprezentowany w 2019 roku.
🟠 Netflix rozważa wprowadzenie reklam - jeszcze w 2022 roku
The New York Times zdradza, iż reklamy na Netflixie mogą pojawić się znacznie szybciej niż sądzono. Nowe formaty miałyby znaleźć się na platformie jeszcze przed końcem 2022 roku. To o wiele szybciej niż firma pierwotnie zapowiadała inwestorom. Wprowadzając reklamy do serwisu, Netlix będzie chciał przyciągnąć większą liczbę oglądających - oferując im tańszy abonament do wyboru.
🟠 Elon Musk może przywrócić twitterowe konto Donalda Trumpa
Decyzja Twittera o zablokowaniu konta Donalda Trumpa była według Elona Muska “moralnie zła i głupia” - przekazał miliarder na wydarzeniu Financial Times Future of the Car. “Odwróciłbym permanentny zakaz dla Trumpa, ale nie jestem jeszcze właścicielem Twittera”. Pytanie: czy to tylko klasyczny trolling Muska czy faktycznie pozwoli on byłemu prezydentowi USA powrócić na platformę?
🟠 To koniec serii gier FIFA. Nadchodzi EA Sports FC
FIFA 23 ma być ostatnią odsłoną najpopularniejszego symulatora piłki nożnej. EA od teraz będzie promowało nową nazwę - Sports FC. Na graczy ma czekać sporo nowości, nie tylko zmiana logo samej produkcji (EA mówi tak w sumie od lat). Pierwsze szczegóły dotyczące zmian niemal na pewno zaczną pojawiać się na przestrzeni najbliższych miesięcy.
🟠 Sony sprzedało prawie 19 milionów konsol PS5
Od momentu premiery PlayStation 5, Sony sprzedało 19,3 miliona sztuk konsoli. Wyniki za ostatni kwartał są jednak gorsze od tych, którymi Japończycy chwalili się rok temu. Patrząc z góry, PlayStation 5 sprzedaje się gorzej od jej poprzednika - PlayStation 4. Sony przewiduje, że w nadchodzących miesiącach ta sytuacja ulegnie zmianie.
🟠 Wartość rynku podcastów cały czas rośnie
Nowe prognozy IAB i PwC wskazują, iż sprzedaż reklam w podcastach w USA wzrośnie w 2022 roku o 47 proc. osiągając wartość ponad 2 miliardów dolarów. W 2024 roku rynek reklam w podcastach ma osiągnąć wartość przekraczającą 4 miliardy dolarów. Wzrost przychodów z reklam napędzają takie czynniki, jak rosnąca liczba słuchaczy oraz treści, a także technologie zautomatyzowanych reklam.
Longform:
🟡 Turecki dron, który zmienił krajobraz wojny. Historia Bayraktara (czytaj dalej)
Dobrego, spokojnego dnia - gdziekolwiek dziś jesteś.
Aleksander